Μουρουνέλαιο για θηλάζουσες γυναίκες

Τα παιδιά μεγαλώνουν με πλήρη ευεξία

Οι θηλάζουσες συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότερο ότι η διατροφή τους έχει τεράστια επίδραση στα παιδιά τους. Η μητέρα με την τροφή περνά στο μωρό διατροφικές συνήθειες, το διδάσκει και του δίνει τις γεύσεις που σύντομα θα ενσωματώσει στη διατροφή του. Είναι βέβαια αυτονόητο ότι για τα μωρά που θηλάζουν η μόνη πηγή θρεπτικών συστατικών, περιλαμβανομένων των ωμέγα-3, είναι το μητρικό γάλα. Οι ειδικοί δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στο ρόλο που παίζουν τα ω-3 στη ζωή της μητέρας και του μωρού.

Κάθε μητέρα επιδιώκει να είναι υγιής και ευτυχισμένη για το καλό το δικό της και του παιδιού της. Για να συμβεί αυτό, μια μητέρα που θηλάζει θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ελέγχει το καθημερινό της μενού. Έχει τα απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξη του βρέφους, ιδίως ακόρεστα λιπαρά οξέα ωμέγα-3; Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Υγείας για την Ασφάλεια των Τροφίμων η πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων από τη μητέρα συμβάλλει στη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου και των ματιών του εμβρύου και του νεογνού που θηλάζει.

Μουρουνέλαιο για θηλάζουσες γυναίκες

Τα λιπαρά οξέα στο γάλα

Η σύνθεση της διατροφής της μητέρας που θηλάζει επηρεάζει την ποιότητα του λίπους στο γάλα της. Είναι σημαντικό το μητρικό γάλα να περιέχει επαρκές ποσοστό λιπαρών οξέων, κυρίως ω-3, που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη του βρέφους (βλ. Ωμέγα-3).

Ο εμπλουτισμός της διατροφής σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα θα πρέπει να βασίζεται στην αύξηση της κατανάλωσης ψαριών. Τα ψάρια γλυκού νερού, όπως ο κυπρίνος ή η πέρκα δεν αποτελούν πηγή των ωμέγα-3, ενώ τα θαλάσσια ψάρια είναι πλούσια σε ω-3 (βλ. ωμέγα-3). Οι έγκυες, οι θηλάζουσες γυναίκες και τα πολύ μικρά παιδιά θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα την ποιότητα των αλιευτικών προϊόντων δεδομένου ότι τα θαλάσσια νερά  είναι συχνά μολυσμένα. Τα λιπαρά ψάρια που είναι η πηγή των ωμέγα-3 περιέχουν δυστυχώς πολύ συχνά και τοξικές ουσίες, όπως είναι ο λίαν επικίνδυνος υδράργυρος. Ως εκ τούτου, πολλοί γιατροί συνιστούν στις εγκύους και θηλάζουσες να αποφεύγουν κατά το δυνατόν τα λιπαρά ψάρια – ιδίως τα μεγαλύτερα – και προτείνουν την αντικατάστασή τους με εγγυημένης ποιότητας συμπληρώματα διατροφής.

Οι μητέρες που θηλάζουν θα πρέπει να καταναλώνουν 200 mg περισσότερο DHA την ημέρα από τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για ενήλικες.

©2017 Development and Design by DigitalUp

Log in with your credentials

Forgot your details?